Σάββατο, 11 Οκτωβρίου 2008

5 παράγραφοι μπλα μπλα

Ξεκίνησα να γράφω το επόμενο ποστ και κατέληξα σ'ένα κάρο ημι-άσχετα πράγματα. Γι'αυτό τα χώρισα στα δύο, άφησα εδώ τις ασυναρτησίες και μετέφερα το κυρίως θέμα στο άρθρο που ακολουθεί.

Καταρχάς, όπως έχω γράψει και παλαιότερα, είμαι αιώνια newbie όταν πρόκειται για really geeky stuff. Υποτίθεται ότι κινούμαι στο χώρο του Computer Science, αλλά δε σκαμπάζω και πολλά.
Με κριτήριο την κονσόλα υπάρχουν, χοντρικά, δύο είδη χρηστών. Αυτοί που γράφουν ποιηματάκια και κάνουν παπάδες και οι άλλοι που αγκομαχούν. Προσωπικά, ανήκω στη δεύτερη κατηγορία. Δε χρησιμοποιώ κονσόλα σε καθημερινή βάση (γι'αυτό δουλεύω OS X και όχι Slackware πουχου... GUI-friendliness vs. where-the-heck-is-the-GUI?), αλλά όταν τη χρειάζομαι θέλω να την έχω άμεσα διαθέσιμη (γι'αυτό δουλεύω OS X και όχι Windows πουχου... μανίσιο-POSIX vs. POSIX-μισοριξιά OS).

Τελευταία, έχω μπλέξει μ'ένα συγκρότημα κόκκινων καπέλων (cluster - ο θεός (sic) να το κάνει - μηχανημάτων που τρέχουν Red Hat) και πρέπει κάπως να το προσεγγίσω. Ζαλίζω, λοιπόν, όποιον έχω δίπλα μου με
μπεμπέ ερωτήσεις, παρόμοιες με αυτή του τίτλου (του επόμενου άρθρου). Εάν δεν έχω ανάγκη να περάσω από μία διαδικασία, όσες φορές και να μου την εξηγήσεις δεν πρόκειται να την εμπεδώσω. Ο μόνος τρόπος για να μάθω κάτι είναι, δυστυχώς, όταν το χρειαστώ. Και γράφω 'δυστυχώς' διότι συνήθως η ανάγκη πάει πακέτο με την έλλειψη χρόνου, οπότε περιέρχομαι σε μία τρέχω-και-δε-φτάνω κάτασταση.

Ένα άλλο κακό που έχω είναι ότι μισο-θυμάμαι πράγματα και μπερδεύομαι εύκολα, το οποίο (πάλι δυστυχώς) δε βοηθάει όταν πρέπει να στήσεις μία δουλειά σωστά. Έτσι, μου στέλνω e-mail με το τι δοκίμασα και δε δούλεψε ή με το ποια είναι η λύση τελικά, για να τη βρω γρήγορα αν μου χρειαστεί ποτέ ξανά στο μέλλον. Ακόμη καλύτερα δε, αν την καταθέσω σ'ένα ποστ, θα φροντίσω να είναι πιο αναλυτικά γραμμένη. Άσε που μπορεί να βοηθήσει και κανέναν περαστικό.

Μία τελευταία σημείωση: Ο τίτλος (του επόμενου άρθρου) προδίδει ένα ζήτημα που δεν έχω επιλύσει στο μυαλό μου οριστικά. Στην ουσία πρόκειται για το γνωστό πρόβλημα χρήσης της ελληνικής έναντι της αγγλικής γλώσσας/
ορολογίας. Από τη μία συμφωνώ ως ένα βαθμό, πως το υβριδικό λεξιλόγιο (που αναμιγνύει π.χ. 80-90% ελληνικά και 10-20% αγγλικά) ξενίζει και μπορεί άνετα ν'αγγίξει τα όρια του γελοίου ή/και γλοιώδους τρόπου έκφρασης. Το δικό μου λεξιλόγιο έχει ήδη εμφανίσει σημάδια εισβολής (ήτοι σκόρπιες αγγλικούρες), αλλά έχω ως δικαιολογία τη διαμονή στο εξωτερικό.

Αναφορικά με την αλλόγλωσση ορολογία, και πιο συγκεκριμένα στον τομέα της πληροφορικής, δεν έχω
μαζί μου το βιβλίο για να γράψω ένα ενδεικτικό, αποτρόπαιο, απόσπασμα απόδοσης διδακτικού υλικού περί βάσεων δεδομένων από την αγγλικήν εις την ελληνικήν. Προτιμώ τη χρήση των αγγλικών όρων, αυτούσιων με λατινικούς χαρακτήρες. Βρίσκω σαφώς πιο κατανοητό ένα άρθρο περί Secure Shell, πάρα περί Ασφαλούς Κελύφους, χωρίς αυτό να σημαίνει πως καταδικάζω προσπάθειες επεξήγησης στα ελληνικά. Απλώς για μένα δουλεύει καλύτερα το 'repository', παρά το 'αποθετήριο'. Γι'αυτό και θ'αποφύγω το 'μονοπάτι' του προηγούμενου άρθρου μου και θα μιλήσω για 'path' ή θα το παίξω δίπορτο με 'login (σύνδεση)' και 'κλειδί (key)', αναλόγως πως θα μου τη βαρέσει τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Τέρμα το μπλα μπλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: