Σάββατο, 9 Μαΐου 2009

Έχουμε πάντοτε backup σε data και σε hardware II

Συνέχεια του πρώτου μέρους:

Θυμάσαι που όταν ήσουν μικρό, μία ολόκληρη ώρα φαιν
όταν ΤΕΡΑΑΑΑΑΣΤΙΑ; Τα λεπτά δεν κυλούσαν με τίποτα και οι δείκτες έμοιαζαν να είναι κολλημένοι με βενζινόκολλα; Ε, για πότε μπήκα στο τρένο και 50 λεπτά αργότερα άκουγα το καλωσόρισμα στο σταθμό της Γλασκόβης, χαμπάρι δεν πήρα.

Το apple store της Buchanan Street απέχει μόλις λίγα βήματα από το σταθμό, οπότε υπήρχε αρκετός χρόνος για μια γύρα στο κατάστημα. Όλα τα προϊόντα της Apple είναι αραδιασμένα για τον κόσμο να τα περιεργαστεί από κοντά. Δ
ιαθέτουν όμως τόσες πολλές συσκευές για επίδειξη, που λες κρίμα είναι. Δώσε μου ένα φορητό δε θα πάει χαμένο, θα πιάσει τόπο στο υπόσχομαι! :/

Σκεφτόμουν τι θα κάνω χωρίς το macbook, αφού αυτός είναι ο κύριος υπολογιστής μου. Βασικά είναι ο μοναδικός υπολογιστής (μαζί με το os x λειτουργικό) πάνω στον οποίο δουλεύω (γραφείο, σπίτι). Έχω πλήρες αντίγραφο του σκληρού μέσω Time Machine, αλλά δεν έχω δεύτερο μηχάνημα να το ρίξω μέσα και να συνεχίσω την επόμενη μέρα τις δουλειές μου σα να μη συνέβει τίποτε. Υπάρχει ένα PC κάπου καταχωνιασμένο στο σπίτι. Ακόμη ξηλώνω τα windows και περνάω ubuntu... Η λύση αυτή δεν θα προσφέρει 100% επαναφορά στο καθημερινό workflow, αλλά για προσωρινή εναλλακτική είναι χίλια anti-* λιγότερα σε σχέση με τα windows (ούφ... η μούρη μέχρι το πάτωμα :().

Καθόμαστε στο bar και λέμε τον πόνο μας στο genius που μας υποδέχθηκε. Αποφύγαμε το ρεζιλίκι, γιατί το φορητό όντως δε φόρτωσε τίποτα πέρα από τη λευκόγκριζη οθόνη... Το genius παίρνει το macbook pro για περαιτέρω εξέτα
ση εις τα ενδότερα και επιστρέφει με δύο πιθανούς λόγους για το πρόβλημα και μία ερώτηση. Είτε ευθύνεται η οθόνη (;) είτε η μητρική (ναι μμμ... σνιφ). Ο σκληρός είναι μια χαρά. Η οθόνη στοιχίζει γύρω στα 350€, ενώ η αντικατάσταση της μητρικής είναι πιο ακριβή. Όπως και να 'χει θα παραγγείλει και τα δύο κομμάτια. Ακολουθεί η ερώτηση.

Εγγύηση έχει το μηχάνημα; Όχι του λέω. Έχει μου λέει. Δεν του ξαναλέω όχι γιατί παθαίνω ένα kernel confusion. Άνθρωπέ μου (λέω από μέσα μου) το αυτό είναι δυόμιση ετών, από πού κι ως πού έχει ακόμη εγγύηση; Ξαναελέγχει το serial number... η επισκευή θα γίνει δωρεάν μου λέει. 7-10 ημέρες γράφουμε στα χαρτιά
, αλλά συνήθως παίρνει λιγότερο να διορθώσουμε το πρόβλημα, ok; Uuuh oook!;!;

To apple store είναι δυόροφο. Μία κυκλική πλέξιγκλας σκάλα συνδέει το ισόγειο όπου υπάρχουν οι συσκευές, με το τμήμα εξυπηρέτησης και μερικά ακόμη σταντ στον πρώτο όροφο. Καθώς περιφερόμουν στο ισόγειο, πριν ανεβώ στο μπαράκι, επεξεργάστηκα τα unibody... πέρασα από τα iMac... χάθηκα μπροστά σε μία cinema display (για να ταξιδέψει το βελάκι από τη μία άκρη στην άλλη πρέπει να πάρει το μετρό ή να καβαλήσει ποδήλατο!)... είδα το φουσκωτό Mac Prο... το Mac Mini δεν το πήρε το μάτι μου πουθενά.

Κατεβαίνοντας με τα χαρμόσυνα νέα της ανύπαρκτης εγγύησης, κάτι με γαργαλάει. Γυρίζω πίσω, δε βλέπω τίποτα. Προχωρώ στην άλλη
άκρη του ισογείου και βρίσκω κρυμμένο, κάτω από μία τριαντάρα οθόνη, το mac mini να κάθεται ήσυχο ήσυχο κι ένα καρτελάκι από δίπλα να γράφει 550€ για τη λάιτ έκδοση. Κάνω να φύγω, αλλά δεν απομακρύνομαι ακόμα. Η μητρική, που για άγνωστο λόγο δε θα χρειαστεί να πληρώσω, στοιχίζει περίπου όσο αυτό το κουτάκι :|. Το κοιτάζω από 'δω, το σηκώνω από 'κει, βάζω το αυτί μου δίπλα του. Τελικά το αφήνω στην ησυχία του και φεύγω... προς την κατεύθυνση του ταμείου.
Ώστε με τη φοιτητική έκπτωση βγαίνει στα 500€... μάλιστα. Μπορώ να έχω ένα; :D
Ποια κούτα; Το mac mini έρχεται σε συσκευασία πάνμικρη, τόσο συμπιεσμένη που αν δεν πιάσεις το κουτί να δεις ότι ζυγίζει καμπόσο, νομίζεις ότι σε πιάσανε κότσο.
Επιστροφή στο σπίτι μ'ένα χαμόγελο μέχρι τ'αυτιά κι ένα νέο κατοικίδιο αγκαλιά. Μεταφορά του backup από τον εξωτερικό σκληρό στο mac mini (από λογαριασμό μέχρι εφαρμογές με το Migration Assistant) και είμαστε έτοιμοι. Οι μέρες που ακολούθησαν ήταν τόσο φορτωμένες στη δουλειά που: 'χειρότερη εβδομάδα δε μπορούσε να βρει το φορητό μου να χαλάσει' / 'η απόφαση ν'αγοράσω το mac mini μ'έβγαλε λάδι'.

Για τα πρακτικά, Κυριακή απόγευμα άφησα το macbook στο apple store και μου τηλεφώνησαν την Τετάρτη ότι είναι έτοιμο για παραλαβή. Η απόδειξη γράφει ότι θα πλήρωνα 470€ αν δεν μα δεν έχω είχα εγγύηση. Μεταξύ μας, άνοιξα τα κιτάπια μου και δε βρήκα πουθενά να έχω αγοράσει apple care. Δεν παραπονιέμαι, απλώς έχω πεθάνει στην περιέργεια πώς γίνεται στο σύστημά τους το φορητό μου να φαίνεται ότι είναι ακόμη υπό εγγύηση.

* -virus/spyware/malware/etc.

6 σχόλια:

Paris Apostolopoulos είπε...

έτσι έτσι !!!!!! είμαι περήφανος με τέτοια post! το καλύτερο μηχάνημα αγόρασες...Ακούραστος εργάτης!

pixie είπε...

Ευχαριστώ για τις ευλογίες σου mac-πάτερ papo :)

georgeadams είπε...

Με 'γειά!

Κι εμένα το Mac Mini ήταν πάντα ο αγαπημένος μου υπολογιστής!

Αν του βάλεις και λίγη μνήμη ακόμα θα πετάει!

Το βασικό μοντέλο έχει 1GB στο ένα memory slot, αφήνοντας το 2ο memory slot ελεύθερο. Μπορείς λοιπόν άνετα να του βάλεις άλλο ένα SODIMM του 1GB με 20€, αν και ακόμα καλύτερα θα ήταν 2x2GB με 60€

pixie είπε...

Ευχαριστώ πολύ georgeadams.

Κοίτα να δεις που η επόμενη φυσική σκέψη μετά την αγορά ενός mac είναι η αναβάθμιση μνήμης... για όσους τρώγονται!

Θ'ακολουθήσει σχετικό ποστ φυσικά ;).

dtsomp είπε...

Εξαιρετική αγορά! Μιλάμε για ΤΟ εργαλείο! Εύγε και με'γειά!

pixie είπε...

Thanks dtsomp :).

Μου έχει αφήσει άριστες εντυπώσεις μέχρι στιγμής και δεν το μετανιώνω που αποφάσισα να επενδύσω χρήματα σε κάτι τόσο μικρό... στο μάτι...